GÖR OM MIG!

Vinnaren av gör om mig tävlingen blev som bekant Linnea Wärmedal.
Då Linnea i sin motivering skrev att hon ville ha en ny och trendig look
och inte bara känna sig som en småbarnsmamma så kände jag direkt att
jag ville ge henne mer färg samt mer attityd i frisyren.
Eftersom Linnea också har en liten dotter så valde jag att
göra en frisyr som är väldigt lättskött, har man inte tid att fixa håret så mycket
så är det ingen vits att klippa en frisyr som kräver mycket jobb, då
kommer det inte se bra ut och du blir då också missnöjd.

Jag valde att utgå från Linneas kortaste längd (från en utväxt assymetrisk frisyr)
och istället låta det bli den längsta längden. Jag valde även att göra nacken lite kortare
för att håret ska lägga sig snyggt naturligt. Linnea känns som en lagom kaxig tjej som
definitivt kan bära upp en riktigt röd färg! Färgen passar även Linneas underbara hy väldigt bra.

Linnea innan


Linnea efter





Kommentarer
Postat av: Therese & Co

Jättesnyggt! Tuff småbarnsmamma!/Therese

2011-08-26 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0